Výzkum vybraných témat z oblasti marketingu a managementu v kontextu rozvoje digitální společnosti v období post Covid-19
Hlavní řešitel na FEK: | doc. PaedDr. Ludvík EGER, CSc.Číslo projektu: | SGS-2023-003 | Poskytovatel: | ZČU | |
Období řešení: | 2023-2025 |
SPOLUŘEŠITELÉ NA FEK:
- Ing. Lucie ROTENBORNOVÁ, Ph.D.
- Ing. David MICHELINI
- doc. Ing. Michal MIČÍK, Ph.D.
- Ing. Jiří KUTLÁK, Ph.D.
- Ing. Monika KRISTL VOLFOVÁ, Ph.D.
- doc. PaedDr. Dana EGEROVÁ, Ph.D.
CHARAKTERISTIKA PROJEKTU:
Projekt je zaměřen na vybrané oblasti managementu a marketingu organizací v kontextu rozvoje digitální společnosti. Primárně je orientován na výzkum dopadů demografických a technologických změn na fungování soudobých organizací, které budou zkoumány ve dvou rovinách. Významným aktuálním specifikem bude rovněž zkoumání post-Covidových dopadů právě do managementu a marketingu. První rovina představuje výzkum dopadů digitalizace a pandemie Covid na oblast řízení lidských zdrojů, primárně na témata kvalita pracovního života, diverzita a vzdělávání a rozvoj. Druhá rovina sleduje vliv rozvoje informačních a komunikačních technologií (ICT) na podnikání se zaměřením na management a marketing. Výzkumné aktivity budou zaměřené na zkoumání implementace ICT zejména pro digitální marketing a jeho využívání v organizačním prostředí i obecně pro komunikaci mezi lidmi v současné společnosti. Primární zaměření bude na témata sociální e-commerce a využívání sociálních médií pro branding organizací.
Monografické publikace
- Mičík, M.; Hejduková, P.; From Electronic Commerce to Social Commerce: Origins, Development and Perspectives. Łódź : Wydawnictwo SIZ, 2024. 114s. ISBN 978-83-68049-04-6.
- Kristl Volfová, M.; Egerová, D. Key factors influencing the implementation of virtual reality in employee training. E + M. Ekonomie a Management, 2024, roč.27. č.4, s.106-120, ISSN 1212-3609.
- Eger, L. Percepční mapa značek: Příklad z automotive z ČR. Marketing & komunikace, 2024, roč.29. č.4, s.30-31, ISSN 1211-5622.
- Eger, L.; Žižka, M. Industry 4.0, digital transformation and human resource management: Emerging themes and research trends in the context of the Visegrad countries. Oeconomia Copernicana, 2024, roč.15. č.3, s.1021-1065, ISSN 2083-1277.
- Eger, L.; Turchyn, L. Customer engagement in Facebook brand communities: A case study from automotive in the Czech Republic. E + M. Ekonomie a Management, 2024, roč.27. č.4, s.192-210, ISSN 1212-3609.
- Egerová, D.; Komárková, L.; Rotenbornová, L. Generational differences in work-related expectations: Examining period and cohort effects. Economics and Sociology, 2024, roč.17. č.4, s.103-117, ISSN 2071-789X.
- Eger, L.; Gangur, M. How universities communicate with the public via social media: A content analysis. Communication Today, 2024, roč.15. č.1, s.156-173, ISSN 1338-130X.
- Rotenbornová, L.; Egerová, D. ANALYSIS OF FINANCIAL PERFORMANCE INDICATORS IN RELATION TO GENDER DIVERSITY IN TOP MANAGEMENT TEAMS OF SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES. Business Management, 2024, roč.3. č.září, s.89-104, ISSN 0861-6604.
- Nosková, M.; Kutlák, J. The influence of the COVID-19 pandemic on managerial functions: Theory verified by Delphi method. E + M. Ekonomie a Management, 2024, roč.27. č.1, s.53-69, ISSN 1212-3609.
- Rotenbornová, L. Gender diversity in TOP management teams: indicators of company financial performance literature review. Economics Management Innovation, 2023, roč.15. č.2, s.27-39, ISSN 1804-1299.
- Eger, L.; Komárková, L.; Egerová, D. Employees ICT self-efficacy and uncertainty in the context of digital transformation: Perspective of three generational cohorts. Transformations in Business & Economics, 2023, roč.22. č.3A (60A), s.888-908, ISSN 1648-4460.
- Eger, L. Use of social media for agricultural marketing: Facebook and customer engagement. Social Media Communication: Theory and Research, Lößnitz : GUC, 2024, s.72-88. ISBN 978-3-86367-072-6.
- Mičík, M. Trust on social media - a multinational perspective. Social Media Communication: Theory and Research, Lößnitz : GUC, 2024, s.39-54. ISBN 978-3-86367-072-6.
- Egerová, D.; ; Using Social Networking Sites in Recruitment and Selection Processes: Future Employees’ Perspectives. Social Media Communication: Theory and Research, Lößnitz : GUC, 2024, s.55-71. ISBN 978-3-86367-072-6.
- Eger, L. Digital Inclusion and Exclusion and Development of Human Resources in European Countries. In New Media Pedagogy: Research Trends, Methodological Challenges, and Successful Implementations. Cham : Springer, 2024, s.225-234. ISBN 1865-0929978-3-031-63234-1.
- Egerová, D.; Eger, L. Human Resources Development and Continuing Vocational Training: Comparison Czech Republic and Germany. In Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2023. Chemnitz : Verlag der GUC-Vertrieb der Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.b.H, 2023, s.48-59. ISBN 978-3-86367-071-9.
- Eger, L.; Egerová, D. Univerzity a jejich komunikace s veřejností prostřednictvím sociálních médií. In Andragogické štúdie. Prešov : Národný inštitút vzdelávania a mládeže, 2023, s.73-82. ISBN 978-80-565-1601-0.
- Eger, L.; Egerová, D. Human Resource Sustainability and Digital Transformation: Exploring the Role of Key Actors. In Proceedings of the 16th International Conference,Liberec Economic Forum 2023. Liberec : Technical University of Liberec, 2023, s.77-84. ISBN 978-80-7494-672-1.
- Rotenbornová, L. Comparison of gender diversity in management positions in the Czech Republic and Germany in relation to the adoption of quotas. In Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2023. Chemnitz : Verlag der GUC-Vertrieb der Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.b.H, 2023, s.119-128. ISBN 978-3-86367-071-9.