doc. Ing. Petr ŠTUMPF, Ph.D.
|
Lecturer of Department of Marketing, Trade and Services | |
stumpf@fek.zcu.cz | ||
phone | 377633330 | |
room | UK 520 |
Publications
Monographies- Bláha, J.; Brabačová, M.; Friml, K.; Gangur, M.; Haláková, O.; Ircingová, J.; Jakubíková, D.; Janeček, P.; Krejsová, J.; Maříková, H.; Novotný, J.; Panáček, M.; Říha, M.; Široký, R.; Štumpf, P.; Tlučhoř, J.; Vojtko, V.; Voves, J. Využití ekonomického a společenského potenciálu historických krovů prostřednictvím vzdělávacích a turistických produktů. Praha : Ústav teoretické a aplikované mechaniky AV ČR, v.v.i., 2023. 119s. ISBN 978-80-86246-78-9.
- Janeček, P.; Štumpf, P.; Vojtko, V.; Luštický, M. Determinants of residents’ preferences in local elections in a tourism destination. Current Issues in Tourism, 2024, roč.27. č.1, s.112-126, ISSN 1368-3500.
- Štumpf, P.; Janeček, P.; Vojtko, V. IS VISITOR SATISFACTION HIGH ENOUGH? A CASE OF RURAL TOURISM DESTINATION, SOUTH BOHEMIA. European Countryside, 2022, roč.14. č.2, s.346-362, ISSN 1803-8417.
- Tlučhoř, J.; Přibáň, P.; Gangur, M.; Ircingová, J.; Jakubíková, D.; Janeček, P.; Maříková, H.; Štumpf, P. Vnímání města v kontextu historické památky na příkladu chebských krovů. Trendy v podnikání, 2022, roč.12. č.2, s.73-87, ISSN 1805-0603.
- Štumpf, P.; Vojtko, V.; Janeček, P. Do European tourists intend to revisit the same countries? Effect of satisfaction in European Union destinations. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 2020, roč.20. č.4, s.398-417, ISSN 1502-2250.
- Kukanja, M.; Planinc, T.; Štumpf, P.; Krizno upravljanje med pandemijo covida-19: primerjava med slovenskimi in češkimi turističnimi mikro-, malimi in srednje velikimi podjetji. Turistična podjetja in pandemija covida-19, Koper : Založba Univerze na Primorskem, 2022, s.57-91. ISBN 978-961-293-127-8.
- Štumpf, P.; Braguca, A.; Studený, Z.; Koubová, A.; Modely a marketing Smart destinace cestovního ruchu. Rozvoj Jihočeského kraje - potenciál pro aplikaci iniciativy Evropské komise Smart Region, České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta, 2020, s.130-157. ISBN 978-80-7394-799-6.
- Štumpf, P.; Moučková, T.; Facebook or Instagram? Social Media in Tourism Destination Marketing Communication. In Conference Proceedings – Business Trends 2024. Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2024, s.236-243. ISBN 978-80-261-1270-9.
- Štumpf, P.; Dryáková, K. Tourism Destination Satisfaction and Loyalty of Domestic Visitors: The Case of Spa Destination Mariánské Lázně. In Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2023. Lößnitz : GUC - Verlag der Gesellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.b.H., 2023, s.97-104. ISBN 978-3-86367-071-9.
- Janeček, P.; Štumpf, P. System dynamic ace for destination managers: Online software DestinACE for decision-making support. 2023.
- Janeček, P.; Štumpf, P. System Dynamics Modelling: The Decision-Making Support in Tourism Destination Marketing. 2021.